Pro nový běh jsme našli nové prostory
Obsah bude doplněn
Přijímací rozhovor bude obsahovat:
– představení podmínek absolvování výcviku – nároků na práci frekventantů, organizační podrobnosti, obsah smlouvy o podmínkách absolvování výcviku,
– doptávání na profesní situaci a zaměření potenciálního frekventanta,
– doptávání na způsob, jakým si frekventant bude schopen zajistit vlastní klientskou praxi,
– doptávání na motivaci k absolvování výcviku a na využití takto nabyté kvalifikace v další praxi,
– vyhodnocení pravděpodobnosti, že frekventant bude schopen nároky výcviku naplnit a výcvik dokončit
– diagnostiku ne/přítomnosti vylučovacích kritérií.
Poplatek za přijímací rozhovor je stanoven na 605 Kč včetně DPH.
V případě vyššího zájmu účastníků než je kapacita výcvikové skupiny, rozhoduje v případě uspokojivého vyhodnocení všech kritérií, pořadí podepsaných smluv.
VŠECHNY TERMÍNY JSOU OBSAZENY!
Ochutnávka psychoterapeutického výcviku ke 4. běhu, který plánujeme zahájit v roce 2022.
Uvažujete o výcviku? Zaujal vás právě ten náš? Nabízíme vám příležitost seznámit se podrobněji s výcvikovým projektem, vyjasnit vzájemná očekávání a získat odpovědi na otázky, které vás v souvislosti s výcvikem napadají.
A pokud se rozhodnete k nám přidat, projdeme s vámi i nezbytné formality.
Cílem ochutnávek je představit všem potenciálním zájemcům potřebné informace, možnost získat ucelenou představu o teoretických východiscích, struktuře a výcvikovém modelu a také zažít osobní zkušenost s prací, přístupem a postupy lektorů.
VŠECHNY TERMÍNY JSOU OBSAZENY!
Cena: 605 Kč včetně DPH
Kde a kdy:
Určeno pro: studenty humanitních fakult, široká veřejnost se zájmem o psychoterapii, psychoterapeuté, kouči, supervizoři.
Lektoři:
MUDr. Olga Kunertová, Mgr. Barbora Hrušková, Mgr. Naďa Kostková, Mgr. Tereza Janačíková Nováková
Přihláška
Psycholog, sociální pracovník a rodinný terapeut se zaměřením na užívání drog a závislosti.
Působí ve výjezdním týmu skupiny Zotavení Brno a terénním týmu společnosti Renadi, je konzultantem pro Magistrát města Brna a Úřad vlády ČR.
Se skupinou Narativ usiluje o rozvoj kolaborativně‑dialogické praxe v pomáhajících profesích, především jej zajímá zapojování peer pracovníků do multidisciplinárních týmů. Lektoruje kurzy a výcviky v Otevřeném dialogu a recovery koučování.
Publikuje v českých i zahraničních časopisech, je autorem knihy Bez léčby to jde: Proces přestávání s pervitinem bez odborné pomoci a spolueditorem monografie Bez podmínek: Metody psychosociální podpory pro lidi užívající drogy.
Přes 30 let praxe, zejména v párové terapii. Spoluzakladatel skupiny GI konzultace a vzdělávání i původního Institutu pro systemickou zkušenost. Autor publikace Umění pomáhat. Od roku 1991 vede výcviky v systemickém přístupu k psychoterapii. Čestný člen ČAP.
Psychoterapeut, lektor, supervizor.
Přes 30 let praxe, zejména v párové terapii. Spoluzakladatel skupiny GI konzultace a vzdělávání i původního Institutu pro systemickou zkušenost. Autor publikace Umění pomáhat. Od roku 1991 vede výcviky v systemickém přístupu k psychoterapii. Čestný člen ČAP.
psychoterapeut, supervizor, kouč a lektor odborných kurzů a výcviků
Ve své praxi uplatňuje především přístup zaměřený na řešení, inspiruje se dále především narativním a kolaborativním přístupem. Certifikovaný Reteaming kouč a trenér, certifikovaný Kids‘ Skills kouč a trenér, absolvent magisterského studia Charitativní a sociální práce, specializace Řízení v sociálních službách a bakalářského studia sociologie a andragogiky, obor Andragogika v profilaci na personální management. Absolvoval Brief Coaching Training (ACTP úroveň ICF – Mezinárodní asociace koučů), komplexní 750h výcvik v systemické terapii a řadu dalších výcviků a kurzů. Má mnohaleté zkušenosti s řízením vzdělávací firmy, s koučováním, psychoterapií i se supervizí. Je členem týmu Dalet (www.dalet.cz), který v ČR rozvíjí přístup zaměřený na řešení.
Má rád sport v různých variantách a jako náruživý motorkář se řídí heslem: „Kam se díváš, tam jedeš.“
psycholog, psychoterapeut
Za svou základní profesi považuje psychoterapii, které se věnuje od ukončení studia psychologie na FFUK v Praze a od absolvování psychoterapeutického výcviku v roce 2000 jako žák Vráti Strnada a Zdeňka Macka.
Od roku 2001 tak působí nejprve v klinickém prostředí (Psychoterapeutická a psychosomatická klinika ESET, Psychoterapeutické centrum Gaudia) a později i v soukromé praxi.
Od roku 2004 pracuje jako lektor psychoterapeutických výcviků v ISZ Praha (nyní ISZ-MC), G-I system a ISZ Košice. V té době také začíná působit jako týmový a individuální supervizor, zejména v neziskovém sektoru. Jeho přístup k práci s lidmi ve všech třech kontextech (trénink, terapie, supervize) je charakteristický zakotvením v konstruktivistických a dialogických přístupech (narativní přístup předaný zejména Jill Freedmanovou a Chana Rachel Frumin, přístup Kurta Ludewiga, na řešení orientovaný přístup). Od roku 2020 vede spolu s Markétou Závěrkovou narratio institut.
Každý účastník výcviku má přiděleného konzultanta z řad lektorského týmu.
S konzultantem se průběžně setkává minimálně 2x ročně na 1,5 hodiny, cca v půlročních intervalech. (Na vyžádání účastníka nebo lektorů i častěji).
Konzultant podporuje účastníka v úspěšném zvládání výcvikových nároků a dává mu průběžně zpětnou vazbu k jeho práci a související doporučení.
Písemné reflexe z těchto konzultací jsou součástí účastníkova portfolia a jsou rovněž podkladem pro průběžné vyhodnocování posunu ve výcviku.
Od 2. ročníku samostatná práce s klienty pod supervizí.
Aktivní účast (min. 1x) na minikonferenci napříč výcvikovými skupinami (prezentace vlastní práce, zajímavého textu, pořádání vlastního workshopu).
Stáže v zařízeních v oblasti duševního zdraví dle vlastního výběru (viz podmínky certifikace výcviku).
Nabízíme možnost stáží v Psychoterapeutickém centru Gaudia.
Výstup z těchto aktivit jsou součástí portfolia. Tyto hodiny se započítávají do hodin výcviku.
Součástí setkání jsou:
Výjimkou jsou tzv. setkání s hosty, na které zveme představitele různých postmoderních psychoterapeutických směrů, by nám představili specifika svojí práce a pracovali supervizně s frekventanty.
Součástí všech setkání jsou také neformální společné večery, debaty v kuloárech, budoárech a foyer.
Výcvik se skládá celkem z 1 400 hodin v průběhu 6 let.
Těšit se můžete na:
Konkrétně to znamená:
K tomu budete navíc potřebovat:
Cílem výcviku není, aby absolventi „uměli“ teorii, ale aby se orientovali v teoretických východiscích a uměli je využít pro hledání odpovědi na základní terapeutické otázky.
Postmoderní paradigma je v principu pluralitní a individualizované.
Neexistuje jedna odpověď na tyto otázky.
Pro každého terapeuta a ro každého jeho klienta, dokonce pro různé fáze terapeutického procesu může být „správná“ odpověď jiná.
Teoretická příprava má frekventantům přinést teoretická vodítka k tomu, aby neulpívali na odpovědích, které v daném kontextu nefungují a měli zdroj inspirace k dalšímu hledání, jak klienta podněcovat, aby mu byla společná práce užitečná.
Cílem je, aby nás práce bavila a klienti nás zajímali.
Postmoderní přístup přináší svobodu a závazek zároveň.
Podněcuje terapeuta neustrnout v jednom neměnném pohledu na věc.
Tato svoboda s sebou nese na jedné straně závazek přijetí zodpovědnosti za důsledky toho, co si myslíme a jak na základě toho postupujeme (reflektování), a na straně druhé také radost z nikdy nekončícího procesu změny.
Promyšlený výukový koncept, který rozvíjíme a přizpůsobujeme tempu vašeho individuálního růstu.
Sehraný lektorský tým, který pracuje povětšinou ve trojici.
Vysoce individuální podporu v průběhu celého výcviku. Výcvikem vás bude provázet jedna z lektorek, která se stane vaším osobním konzultantem.
Společné utváření výcvikového prostoru, který umožňuje svobodu a přináší odpovědnost.
Průběžnou společnou reflexi vlastní práce s klienty a důsledné propojování teoretických východisek s praxí.
Podnětnou a vstřícnou atmosféru, ve které nás učení baví a zajímá.
Pestrost, kreativitu, zábavu a legraci.
Zázemí renomovaného psychoterapeutického pracoviště a možnost zapojit se do práce s klienty v rámci stáže.
První setkání výcvikového běhu proběhlo ve dnech 1. – 3. července 2020.
Setkání proběhlo v Ekocentru Loutí.
Podnětné diskuze, sebezkušenost a trénink dovedností
Věnují se vám 4 lektorky a 3 supervizoři
Každý frekventant má svého konzultanta, svoji klíčovou osobu, se kterou má v průběhu možnost konzultovat svoje posuny a případné potíže
Jedním z hlavních cílů je naučit frekventanty pracovat se sebou a s reflektováním své práce jako základním nástrojem terapeuta v postmoderních přístupech
Různé terapeutické školy, hlásící se k postmoderně, jsou pro nás zdroj inspirace pro vlastní (originální) práci
Fotky z výcvikového běhu
První setkání výcvikového běhu proběhlo ve dnech 26. – 28. dubna 2017.
Setkání proběhlo v Ekocentru Kavyl ve Svatém Janu pod Skalou.
Podnětné diskuze, sebezkušenost a trénink dovedností
Věnují se vám 4 lektorky a 3 supervizoři
Každý frekventant má svého konzultanta, svoji klíčovou osobu, se kterou má v průběhu možnost konzultovat svoje posuny a případné potíže
Jedním z hlavních cílů je naučit frekventanty pracovat se sebou a s reflektováním své práce jako základním nástrojem terapeuta v postmoderních přístupech
Různé terapeutické školy, hlásící se k postmoderně, jsou pro nás zdroj inspirace pro vlastní (originální) práci
Fotky z výcvikového běhu
První setkání výcvikového běhu proběhlo ve dnech 13. – 15. 6. 2018.
Setkání proběhlo v Ekocentru Kavyl ve Svatém Janu pod Skalou.
Podnětné diskuze, sebezkušenost a trénink dovedností
Věnují se vám 4 lektorky a 3 supervizoři
Každý frekventant má svého konzultanta, svoji klíčovou osobu, se kterou má v průběhu možnost konzultovat svoje posuny a případné potíže
Jedním z hlavních cílů je naučit frekventanty pracovat se sebou a s reflektováním své práce jako základním nástrojem terapeuta v postmoderních přístupech
Různé terapeutické školy, hlásící se k postmoderně, jsou pro nás zdroj inspirace pro vlastní (originální) práci
Fotky z výcvikového běhu
jednatelka společnosti, odborný garant, psychoterapeutka, psychiatryně, lektorka vzdělávacích programů
25 let praxe v oboru psychoterapie
Absolvovala lékařskou fakultu Univerzity Palackého v Olomouci
Absolvovala dlouhodobý výcvik ve skupinové psychoterapii, výcvik v ericksonovské terapii a hypnóze, mezinárodní vzdělávací program v Narativní psychoterapii vedený lektory Institutu narativní terapie v Londýně (150 hodin)
V roce 1997 získala funkční specializaci v systematické psychoterapii a v roce 1998 osvědčení k výkonu lékařské praxe v oboru psychiatrie
V roce 2001 se stala se akreditovaným supervizorem a lektorem komplexního výcviku v systemickém přístupu, organizovaného Institutem pro systemickou zkušenost – ISZ Praha
V roce 2003 založila Psychoterapeutické centrum Gaudia a občanské sdružení, nyní zapsaný ústav PRO Gaudia, kde působí jako předsedkyně správní rady a odborný garant
Je spoluautorkou výcviku Terapie v postmoderně, jehož první běh začal běžet v roce 2017
Jejím hlavním zájmem jsou postmoderní přístupy k psychoterapii a práci s lidmi vůbec
Ve volném čase ráda čte, jezdí na kole, lyžuje a plave
psychoterapeutka, lektorka, spoluautorka výcviku Terapie v postmoderně
vedoucí psychoterapeutka, supervizorka, lektorka vzdělávacích programů a spoluautorka výcviku Terapie v postmoderně
Další odborné semináře a workshopy:
psycholožka, psychoterapeutka, lektorka vzdělávacích programů, koordinátorka brněnské pobočky
Je psychoterapeutický výcvik certifikovaný pro práci ve zdravotnictví?
Dne 1. září 2018 vstoupila v účinnost novela nařízení vlády č. 31/2010 Sb. o oborech specializačního vzdělávání a označení odbornosti zdravotnických pracovníků se specializovanou způsobilostí. Novela byla vyhlášena pod č. 164/2018 Sb.
Touto novelou byla ustanovena pro klinické psychology nástavbová atestace v psychoterapii. Nepřímo z ní plyne, že pojmenování psychoterapeut má právo používat pouze klinický psycholog se specializovanou způsobilostí v psychoterapii. Atestace zatím nemá obsah, dokud nebude atestaci možno dělat, platí pro psychology a pro lékaře psychiatry – nepřímá profesní úprava prostřednictvím veřejného zdravotního pojištění. Jak to bude u lékařů dál zatím nevíme.
Česká asociace pro psychoterapii (ČAP) o této skutečnosti ví, uvědomuje si její nepříznivé dopady a podniká kroky, aby došlo ke změně této novely. Snaží se prosadit, aby těmto atestovaným psychologům příslušel titul klinický psychoterapeut či klinický psycholog – psychoterapeut, zatímco psychoterapeut jako takový bez označení měl širší působnost ve zdravotnictví i mimo něj. Podobně jako je to s pojmem psycholog.
Dále se ČAP snaží prosadit, aby se jí certifikované výcviky staly uznávanou součástí předatestační přípravy pro klinické psychology a psychitary.
Lze cenu výcviku rozdělit na splátky?
Ano, výcvik lze splatit po 10 splátkách, a to v předem daných termínech uvedených v dohodnutém splátkovém kalendáři.
Co je to ochutnávka?
Ochutnávka je ukázka toho, co všechno vás v psychoterapeutickém výcviku čeká, kdo a jak vás bude vzdělávat, a také prostor, kde se můžete na cokoli zeptat a zjistit, jestli je náš psychoterapeutický výcvik vhodný právě pro vás.
Vyslechla jsem jednou při předávání služby v jednom nejmenovaném psychoterapeutickém zařízení, jak si kolegyně psychoterapeutky povídají o tom, že je klienty třeba léčit realitou. Nemohla jsem se nezeptat, čí realitu že to mají na mysli. Ale nebylo to pochopeno. Jak čí realitu? Přece tu jedinou správnou, reálnou, tu která je zjevná a kterou ony tak dobře znají, na rozdíl od klientů, kterým to pořád nedochází. Přišlo mi to trochu smutné. Nechtěla bych chodit do terapie k někomu, kdo bude moji realitu považovat za podřadnou.
Terapeut, který má postavenu svoji práci na předpokladu jedné objektivní a neotřesitelné skutečnosti, je odkázán k tomu, aby věděl na všechno odpověď, protože kdo jiný by měl tu skutečnost znát, než odborník na duši? Musí se tvářit, že má nějaký univerzální recept na každou zkušenost, nějakou univerzální teorii. Do takové teorie by mělo být možné napasovat každou lidskou bytost. Bez respektu k originalitě jejího osobního prožívání a ke kontextu její osobní zkušenosti. Z univerzálních teorií jsou odvozeny univerzální terapeutické metody. Když u nějakého konkrétního člověka nefungují, máme sklon obviňovat dotyčného z odporu, nedostatečné spolupráce, neochoty se měnit nebo dokonce ze zneužívání terapie. Potřebujeme obhájit svoji erudovanost a tato potřeba vede k degradaci všeho, co do naší teorie nepasuje a ve svém důsledku k nálepkování a degradaci lidí.
Na okraji dominantního myšlenkového proudu existují už od pradávna jiné pohledy, odsunuté mimo to racionální, vědecké a jediné správné (evidence based), do prostoru alternativ, případně bláznovství. Postmoderní myšlení vrací tyto zapovězené myšlenkové proudy zpět do hry. Nejde však jen o to pozvednout jiné pohledy, ale poukázat na jejich rovnoprávnost. Radikální konstruktivismus tvrdí, že svět, který nás pravděpodobně obklopuje, je nám přímo nepoznatelný. To, v čem žijeme, jsou reality, jež si sami vytváříme ve snaze porozumět světu a dát význam vlastnímu životu. Nejde jen o rozdílnost názorů. Ale o skutečnou odlišnost individuálně vlastněných světů.
Nesmíme zaměňovat konstruktivismus s prostou relativizací. Neznamená to, že všechno je možné a nikdo za nic nenese odpovědnost. Protože nic neplatí univerzálně, nemají ani slova a věty význam samy osobě, je nutné je vnímat v kontextu, být si vědom toho, proč a jak je používáme. Základem je naše vlastní poctivá sebereflexe. Bez možnosti spolehnout se na objektivní, jsme zodpovědní za důsledky toho, co si myslíme a jak na základě toho postupujeme. Nemůžeme se na nic vymlouvat.
V terapii jde více o určitý způsob přemýšlení o nás jako terapeutech a o našich klientech, než o aplikaci nějakých vyzkoušených postupů. Různé terapeutické přístupy jsou pro nás jen zdroj inspirace pro vlastní (originální) práci. Jde mimo jiné o to, zachovat si v práci obyčejnou lidskost, která se může ve jménu zachování „čistoty a celistvosti“ určitého přístupu vytrácet.
Vědomí rovnoprávnosti různých realit nás vede k respektu ke světům našich klientů, které nemusíme posuzovat a hodnotit, ale můžeme na ně být jednoduše zvědaví. Terapeutická práce zde není expertním působením na druhé lidi, ale partnerskou spoluprací, jejíž účelem je společně hledat cestu, aby se lidé mohli měnit podle svého. A jelikož si neosobujeme právo rozhodovat o nich, nemusíme před našimi klienty cokoli tajit. Všechno naše snažení tedy může být naprosto transparentní. Tyto principy považujeme za jakýsi společný základ práce v postmoderní terapii, překonávající svým způsobem všechny jednotlivé terapeutické přístupy.
Postmoderna nás zve na dobrodružnou cestu ne za jednu, ale za všechny školy, do světa myšlení a prožívání našich klientů.
Pro nás jako pracovníky i pro naše klienty má tento způsob přemýšlení a práce tu obrovskou výhodu, že s sebou nese opravdovou svobodu možností – v myšlení, jednání i vytváření různých pohledů na život a na svět. To může být pro naše klienty velmi cenné obzvlášť v době, kdy musí čelit nejen svým osobním problémům, ale i náporu mnoha ožehavých, ohrožujících a velmi obtížně řešitelných společenských témat, která se dotýkají nás všech – naší přítomnosti i budoucnosti, budoucnosti našich dětí atd. Takovými tématy mohou být např. výchova a vzdělávání, otázky týkající se závislostí na moderních technologiích, sociálních sítích a jejich vlivu na naše životy, problémy spojené s civilizačními chorobami, témata spojená se ztrátou nebo krizí našich tradičních „křesťanských“ hodnot a určitá neukotvenost, ve které se lidé ocitají…
Naším úkolem je posilovat kompetence klientů tak, aby dokázali obstát v situacích, v nichž sami obstát potřebují. A klíčem k této práci, k naší schopnosti reagovat na problémy a obavy, s nimiž za námi klienti přicházejí, jsou právě výše zmíněné principy. Ty samy přinášejí nové možnosti v tom, jak se k výzvám dnešní doby postavit. O tom ale podrobněji příště.
MUDr. Olga Kunertová, duben 2016
psychiatr, psychoterapeut
Vystudoval 3. lékařskou fakultu v Praze. V roce 2000 získal druhou atestaci v obory psychiatrie a funkční specializaci z psychoterapie.
Absolvoval Výcvik ve skupinové analyticky orientované psychoterapii (M. Šebek, ČSPAP Praha)Výcvik v komunikační hypnotické a nehypnotické psychoterapii M. H. Ericksona (J. Barbarič, Institut M. H. Ericksona Brno), Výcvik v supervizi a koučování (I-KOS Praha), Výcvik v systemické supervizi (V. Strnad a Z. Macek, ISZ Praha)
Pracuje jako vedoucí lékař – psychiatr, vedoucí psychoterapeutického týmu, psychoterapeut a hypnoterapeut, párový a rodinný terapeut na Psychoterapeutické klinice Hermés, zakladatel a ředitel institutu, odborný garant, lektor, trenér a supervizor Vzdělávacího a tréninkového institutu Hermés a zakladatel a ředitel institutu, supervizor, kouč, odborný garant, lektor a trenér kurzů a výcviků v Institutu supervize a koučování Hermés.
Kromě toho je spoluzakladatel a člen výboru Česká asociace pro psychoterapii (ČAP) a jachetní kapitán (skipper) kvalifikačního stupně B – velitel mořské plavby (yachtmasteroff shore), instruktor námořního jachtingu jmenovaný MD ČR
Psycholožka, registrovaná v Slov. komore psychológov a certifikovaná pychoterapeutka (MZ SR), zapsaná v Seznamu psychoterapeutů SR Slovenské psychoterapeutické společnosti se specializací pro systemickou a rodinnou terapii, lektorka, supervizorka, cviční terapeutka, koučka.
Vystudovala katedru psychologie Filozofické fakulty UPJŠ Košice.
Absolvovala komunitní psychodynamický psychoterapeutický výcvik v rozsahu 370 hod, výcvik v rodinné terapii v rozsahu 235 hod se supervizí a výcvik v systemické psychoterapii v rozsahu 750 hod. (ISZ Praha).
Činná jako poradenská psycholožka a psychoterapeutka v ped.-psycholog. poradnách v Rožňavě a Košicích, od roku 2006 v soukromé psychologické a psychoterapeutické praxi. Spoluzakladatelka a ředitelka Košického institutu pro systemickou zkušenost ISZ KE, odborně a lektorskyspolupracuje s ISZ a ISZ-MC Praha, ÖAS Vídeň, IaM Vídeň.